Feestweek

10 juli 2016 - Zwolle, Nederland

Nog maar een maand en dan vertrek ik al naar Zweden! Heel veel mensen vragen of ik het niet spannend vind, maar daar merk ik nu nog niks van. Ik heb er alleen maar heel veel zin in! Ik heb ook veel moois om naar uit te kijken: eerst een vakantie in Kopenhagen, Ydre en Stockholm, daarna een fantastische studie en vast veel (grote en kleine) avonturen in Linköping en de omgeving. En ik zit dan gewoon in Zweden! Bovendien is er niets om bang voor te zijn: ik maak makkelijk contact met anderen, maar ik kan mezelf ook goed vermaken. Op een master Outdoor Education zijn ongetwijfeld mensen die het leuk vinden om iets te ondernemen in de natuur, dus ik maak me ook geen zorgen of ik mensen kan vinden met dezelfde interesse. Afscheid nemen van alle lieve mensen om me heen, en van mijn mooie huisje, zal minder leuk zijn, maar voorlopig ga ik huppelend de weken door.

Na het nieuws dat ik was toegelaten op Linköpings Universitet heb ik mijn glimlachspieren in goede conditie gehouden, maar deze week draaiden ze overuren. Afgelopen zondag hoorde ik dat ik een kamer gevonden had. Daar was ik al een poos naar op zoek en nu was er een huisbaas die reageerde én betrouwbaar leek. Ik heb een eigen slaapkamer, maar deel de keuken, badkamer, wasruimte en sauna (serieus!) met mijn huisgenoten. Kom maar op met die Zweedse winters, ik krijg het niet meer koud!

Mijn kamer in LinköpingMijn kamer in Linköping

Het mailtje dat de huisbaas mij de kamer aanbood was het beste verjaardagscadeautje dat ik kon krijgen. Maandag werd ik namelijk 27. Donderdag was het opnieuw feest, want toen kreeg ik mijn pabodiploma.

Diploma-uitreikingDiploma-uitreiking

Gisteren heb ik dat allemaal gevierd met vrienden en familie. Het was lekker knus, met zijn allen in mijn kleine huisje, en het was ontzettend gezellig. Er was ook zoveel te vieren!

Feest!Feest!Feest!Feest!

Nu kan ik langzaam mijn kasten leegruimen en plaatsmaken voor Sanne, die mijn appartementje wil onderhuren zolang ik in Zweden zit. Hopelijk kan zij er ook veel mooie momenten vieren!

Groetjes van Merlijn

P.S. Vanaf 22 augustus is dit mijn adres:

Drabantgatan 18

58214 Linköping

Zweden

Er is een logeerkamer (max. 3 nachten)…

1. Esther:
    10 juli 2016
    Wat leuk, je eerst blog!! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen. Je schrijft erg leuk. Ga je wel missen hier in Zwolle hoor. Geluk kunnen we skypen!
  2. Daphne:
    4 augustus 2016
    Hey merlijn. Ik heb je blog gevonden hoor! Ben benieuwd naar je verhalen en ervaring daar. Succes met de laatste voorbereidingen!
  3. Marije:
    6 augustus 2016
    Oehhh het aftellen is begonnen:) geniet van alles wat er op je pad komt. Tot in Zweden of tussendoor in Nederland. We skypen in ieder geval en lef heb je! Slingeren aan de lianen en tokkelen deed je ook zo maar even met Daphne en mij. Dus Zweden komt ook goed.

Groetjes Marije